Kurs I stopnia (wpis)

    ZAPISZ SIĘ!

    Wybierz właściwy dla Ciebie formularz:

    PROGRAM I ZAKRES TEMATYCZNY

    Program nauczania Szkoły Trenerów PKR, w tym Kursu Trenerskiego I i II stopnia, jest przygotowany w oparciu o:

    1. standardy kwalifikacji zawodowych dla zawodu trenera / wykładowcy wg Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, wytyczne Europejskich Ram Kwalifikacji Społecznej
    2. badanie potrzeb i ewaluację własnych programów nauczania z zakresu kształcenia pozaformalnego (zrealizowanych ponad 800 warsztatów i szkoleń indywidualnych lub w cyklach od 2009)
    3. doświadczenie i wiedzę kadry (doświadczeni trenerzy i facylitatorzy, realizowali szkolenia w Polsce i krajach Europy Zachodniej)
    4. zachodnie modele programów nauczania train the trainers
    5. standardy ISO 29990 Learning services for non-formal education and training, wdrażane do realizacji programów nauczania Szkoły Trenerów PKR

    Program Szkoły trenerów PKR składa się z dwóch etapów:

    Kursu Trenerskiego I stopnia pozwalającego zdobyć fundamentalną wiedzę i umiejętności oraz

    Kursu Trenerskiego II stopnia – dziewięciomiesięcznego procesu edukacyjnego bazującego na seminariach, szkoleniach, warsztatach oraz społeczności edukacyjnej i superwizji.

    Celem Kursu Trenerskiego I stopnia jest przygotowanie absolwentów do profesjonalnego planowania i realizowania procesu dydaktycznego względem swoich klientów. Kurs wyposaża w niezbędną wiedzę, kształtuje oraz określa umiejętności niezbędne w zawodzie trenera / wykładowcy oraz wpływa na kształtowanie postaw.

    Inspiruje pokazując szerokie spektrum możliwości dla rozwoju indywidualnego warsztatu zawodowego.

    Kurs Trenerski I stopnia Szkoły Trenerów PKR jest akredytowany przez Łódzkiego Kuratora Oświaty.

    PODCZAS 50 GODZIN DYDAKTYCZNYCH NAUCZYSZ SIĘ JAK:

    1. Projektować szkolenia (m.in. warsztaty, seminaria, prezentacje)
      • badać potrzeby grupy docelowej oraz analizować potrzeby szkoleniowe
      • wytyczać cele szkoleniowe i planować adekwatne działania merytoryczne
      • planować harmonogram i budżet szkolenia
      • przygotować dobre materiały szkoleniowe
      • skonstruować programy, plany szkoleń i scenariusze
      • dokonać ewaluacji szkolenia
    2. Komunikować się z grupą
      • budować dobre relacje z grupą
      • pracować z trudnym uczestnikiem
      • planować prezentację i wystąpienia publiczne
      • badać i oceniać własne kompetencje komunikacyjne
    3. Zarządzać dynamiką pracy grupowej
      • budować autorytet w grupie
      • określać role i kompetencje lidera, facylitatora, moderatora we własnej pracy
      • wytyczać cel grupowy i kształtować proces grupowy
      • pracować z trudną grupą
    4. Wybierać i wykorzystywać metody i ćwiczenia szkoleniowe
      • wykorzystywać i analizować ćwiczenia szkoleniowe (zestawy treningowe, zbiory ćwiczeń, publikacje)
      • tworzyć curriculum do programów nauczania
      • dobierać metody i ćwiczenia do zaprojektowanych celów szkoleniowych
    5. Sprzedawać szkolenia, budować markę i korzystać z podstaw prawnych, w tym
      • określać specyfikę sprzedaży szkoleń dla instytucji, biznesu, NGO i szkoleń otwartych
      • wyznaczać jakie działania umożliwiają budowanie marki osobistej
      • poznasz funkcjonujące na rynku szkoleniowym modele wraz z zaletami, wadami i ograniczeniami
      • przygotowywać materiały szkoleniowe zgodnie z prawem cytatu
      • chronić i zastrzegać autorskie programy szkoleń i warsztatów
    6. Praktycznie projektować szkolenie – po ukończeniu Kursu, realizując zadanie certyfikacyjne przygotujesz autorskie szkolenie lub warsztaty. Minimum 10 godzin pracy indywidualnej z możliwością konsultacji.

    UCZESTNICY

    Szkoła Trenerów PKR oraz program nauczania Kursu Trenerskiego I stopnia skierowany jest w szczególności do:

    • Osób przygotowujących się do pracy w zawodzie trenera (specjalistów z biznesu, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych)
    • Trenerów pracujących w zawodzie, którzy chcą zwiększyć i potwierdzić swoje kwalifikacje, wiedzę oraz umiejętności
    • Menadżerów, pracowników HR, koordynatorów zarządzających projektami szkoleniowymi, liderów, mentorów, psychologów, coachów
    • Wykładowców akademickich, doktorów, doktorantów oraz pracowników naukowych, którzy równolegle prowadzą lub planują pracę w obszarze szkoleń

    CERTYFIKACJA

    W terminie do dwóch miesięcy absolwenci przygotowują zadanie certyfikacyjne – projekt autorskiego szkolenia lub warsztatu. Szkolenie projektowane jest zgodnie z określonymi rekomendacjami i standardem przekazanym w czasie Kursu Trenerskiego I stopnia.

    Każdy projekt certyfikacyjny jest oceniany i konsultowany w ramach uczestnictwa w Kursie Trenerskim I stopnia.

    Dzięki temu przyznając certyfikat możemy poświadczyć uczestnictwo w kursie, jak i umiejętność projektowania szkoleń polegającą na analizowaniu potrzeb szkoleniowych, wytyczaniu celów, opracowania strategii ich realizacji i ewaluacji, przygotowaniu budżetu i harmonogramu organizacji szkolenia.

    Wraz z certyfikatem wydawane jest na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych  zaświadczenie o ukończeniu kursu.

    Terminarz kursów



    [mini-calendar]

    [upcoming-events]

    Skontaktuj się z nami!

    ZADAJ PYTANIE

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Temat

    Treść wiadomości

    Join the conversation

    You must be logged in to post a comment.