ZAPISZ SIĘ!
Wybierz właściwy dla Ciebie formularz:
PROGRAM I ZAKRES TEMATYCZNY
Program nauczania Szkoły Trenerów PKR, w tym Kursu Trenerskiego I i II stopnia, jest przygotowany w oparciu o:
- standardy kwalifikacji zawodowych dla zawodu trenera / wykładowcy wg Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, wytyczne Europejskich Ram Kwalifikacji Społecznej
- badanie potrzeb i ewaluację własnych programów nauczania z zakresu kształcenia pozaformalnego (zrealizowanych ponad 800 warsztatów i szkoleń indywidualnych lub w cyklach od 2009)
- doświadczenie i wiedzę kadry (doświadczeni trenerzy i facylitatorzy, realizowali szkolenia w Polsce i krajach Europy Zachodniej)
- zachodnie modele programów nauczania train the trainers
- standardy ISO 29990 Learning services for non-formal education and training, wdrażane do realizacji programów nauczania Szkoły Trenerów PKR
Program Szkoły trenerów PKR składa się z dwóch etapów:
Kursu Trenerskiego I stopnia pozwalającego zdobyć fundamentalną wiedzę i umiejętności oraz
Kursu Trenerskiego II stopnia – dziewięciomiesięcznego procesu edukacyjnego bazującego na seminariach, szkoleniach, warsztatach oraz społeczności edukacyjnej i superwizji.
Celem Kursu Trenerskiego I stopnia jest przygotowanie absolwentów do profesjonalnego planowania i realizowania procesu dydaktycznego względem swoich klientów. Kurs wyposaża w niezbędną wiedzę, kształtuje oraz określa umiejętności niezbędne w zawodzie trenera / wykładowcy oraz wpływa na kształtowanie postaw.
Inspiruje pokazując szerokie spektrum możliwości dla rozwoju indywidualnego warsztatu zawodowego.
Kurs Trenerski I stopnia Szkoły Trenerów PKR jest akredytowany przez Łódzkiego Kuratora Oświaty.
PODCZAS 50 GODZIN DYDAKTYCZNYCH NAUCZYSZ SIĘ JAK:
- Projektować szkolenia (m.in. warsztaty, seminaria, prezentacje)
- badać potrzeby grupy docelowej oraz analizować potrzeby szkoleniowe
- wytyczać cele szkoleniowe i planować adekwatne działania merytoryczne
- planować harmonogram i budżet szkolenia
- przygotować dobre materiały szkoleniowe
- skonstruować programy, plany szkoleń i scenariusze
- dokonać ewaluacji szkolenia
- Komunikować się z grupą
- budować dobre relacje z grupą
- pracować z trudnym uczestnikiem
- planować prezentację i wystąpienia publiczne
- badać i oceniać własne kompetencje komunikacyjne
- Zarządzać dynamiką pracy grupowej
- budować autorytet w grupie
- określać role i kompetencje lidera, facylitatora, moderatora we własnej pracy
- wytyczać cel grupowy i kształtować proces grupowy
- pracować z trudną grupą
- Wybierać i wykorzystywać metody i ćwiczenia szkoleniowe
- wykorzystywać i analizować ćwiczenia szkoleniowe (zestawy treningowe, zbiory ćwiczeń, publikacje)
- tworzyć curriculum do programów nauczania
- dobierać metody i ćwiczenia do zaprojektowanych celów szkoleniowych
- Sprzedawać szkolenia, budować markę i korzystać z podstaw prawnych, w tym
- określać specyfikę sprzedaży szkoleń dla instytucji, biznesu, NGO i szkoleń otwartych
- wyznaczać jakie działania umożliwiają budowanie marki osobistej
- poznasz funkcjonujące na rynku szkoleniowym modele wraz z zaletami, wadami i ograniczeniami
- przygotowywać materiały szkoleniowe zgodnie z prawem cytatu
- chronić i zastrzegać autorskie programy szkoleń i warsztatów
- Praktycznie projektować szkolenie – po ukończeniu Kursu, realizując zadanie certyfikacyjne przygotujesz autorskie szkolenie lub warsztaty. Minimum 10 godzin pracy indywidualnej z możliwością konsultacji.
UCZESTNICY
Szkoła Trenerów PKR oraz program nauczania Kursu Trenerskiego I stopnia skierowany jest w szczególności do:
- Osób przygotowujących się do pracy w zawodzie trenera (specjalistów z biznesu, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych)
- Trenerów pracujących w zawodzie, którzy chcą zwiększyć i potwierdzić swoje kwalifikacje, wiedzę oraz umiejętności
- Menadżerów, pracowników HR, koordynatorów zarządzających projektami szkoleniowymi, liderów, mentorów, psychologów, coachów
- Wykładowców akademickich, doktorów, doktorantów oraz pracowników naukowych, którzy równolegle prowadzą lub planują pracę w obszarze szkoleń
CERTYFIKACJA
W terminie do dwóch miesięcy absolwenci przygotowują zadanie certyfikacyjne – projekt autorskiego szkolenia lub warsztatu. Szkolenie projektowane jest zgodnie z określonymi rekomendacjami i standardem przekazanym w czasie Kursu Trenerskiego I stopnia.
Każdy projekt certyfikacyjny jest oceniany i konsultowany w ramach uczestnictwa w Kursie Trenerskim I stopnia.
Dzięki temu przyznając certyfikat możemy poświadczyć uczestnictwo w kursie, jak i umiejętność projektowania szkoleń polegającą na analizowaniu potrzeb szkoleniowych, wytyczaniu celów, opracowania strategii ich realizacji i ewaluacji, przygotowaniu budżetu i harmonogramu organizacji szkolenia.
Wraz z certyfikatem wydawane jest na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych zaświadczenie o ukończeniu kursu.